Obama's children in Accra en Tamale - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu Obama's children in Accra en Tamale - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu

Obama's children in Accra en Tamale

Door: Lot

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Juli 2009 | Nederland, Zoetermeer

Nou jongens, hier ben ik dan! Ik leef nog, helemaal heel, en lekker cool in de airco hier bij't internet!

Op het moment zitten we met z'n 5 en nog bij een Meet Afrika gezin die elke 2 weken Nederlanders inburgerd en vanaf morgen gaan we naar de gastgezinnen voor een maandje. Spannend hoor, ben benieuwd wat ze van de stroopwafels vinden die ik heb meegenomen ;)

Nou maandag dus aangekomen in Accra, opgehaald door Vic van Meet Afrika en daar overnacht in kamer speciaal voor ons. De volgende dag hebben we Accra gezien wat vooral heel heet en plakkerig was, hahaha! Ik ben wel heel blij, want de mensen zijn allemaal zo mooi! Meteen al een blunder gemaakt de eerste ochtend, hahahahha! Jan Jasper zou de wekker wel zetten, dus wij (lagen met zen 3en op 1 kamer) om 8 uur opstaan, tandjes poetsen, opfrissen en zonnebrand op. De gastfamilie keek ons een beetje raar aan en het schemerde nog wat dus ik had al iets van 'volgens mij klopt er iets niet'.. kwamen we erachter dat hij de klok vergeten te verzetten was en dat het pas 6 uur Ghanese tijd was, hahahah! Wij dus maar terug naar bed weer, want als ik kan slapen dan doe ik dat ;)

De stad en cultuur is heel anders dan in Nederland. Overal lopen mensen met waren op hun hoofd en overal willen ze je begroeten en weten waar je vandaan komt. Ze denken vaak dat wij Amerikaans zijn en noemen ons 'Obama children'! De president is de dag voor wij vertrokken in Ghana geweest dus helemaal hip op't moment. Zijn hoofd is te vinden op tassen en t-shirts en vlaggen. Net alsof je je in New York waant tijdens electiontime ;)
Het verkeer is een chaos, maar alle Ghanezen blijken elkaar te snappen dus heb ik er ook vrede mee ;)

Ook het eten is gaaaaaaaaaaf! Ik mag lekker met mijn handen eten, maar wel alleen met de rechter want de linker is voor de bips, maar dat maakt mij gelukkig zoals sommigen van jullie wel weten ;)

Woensdag gingen we de bus in naar Tamale, vertrokken om 8 uur s ochtends (zouden rond 8 uur s avonds aankomen) en onderweg lekker sinasappeltje gegeten (schillen de harde schil eraf, snijden een kapje eraf en dan moet je knijpen en zuigen en dan heb je heerlijke frisse sinasappelsap!!!) en lekker rijst met kippetje, jam! Alles prima op tijd tot een uurtje of 5 in the middle of nowhere. We stopten omdat de bus olie lekte, dus wij eerst 2 uur wachten op nieuwe olie, dat bleek niet te helpen, daarna was het dus wachten op een nieuwe bus maar niemand wist hoe laat die zou komen. In het gat was er een man met bier dus wij denken 'laten we een biertje drinken' met een stel fransen in de bus. Op de weg naar het bier verstap ik me en verzwik ik mijn enkel, dat deed pijn!!! Aargh, dus ben ik maar terug naar de bus en wachten. Raak ik aan de praat met 3 Ghanese mannen waarvan er 1 in Duitsland studeerde en heb ik met hem nog duits gesproken, whahhaahhaa dat verwacht je ook niet op het Ghanese platteland! Deze man baalde erg want hij had een begravenis in Bloga (noordelijker) maar zei toen ' Yes, we could have expected this, it's a wednesday' Toen 7 uur later(!) kwam de bud eindelijk en gingen we op weg naar Tamale waar we uiteindelijk rond 3 uur s nachts aankwamen. Opgehaald door Hajar scheurde mijn broek (enige lange!!!) toen ik de taxi instaptte... maar he, dat was te verwachten want het was woensdag he?! ;)

In Tamale hartelijk welkom geheten door de taimako familie. kaka (Oma) ontmoet die erg belangrijk is in het dorp volgens mij en meer geleerd over Ghanese normen, waarden en gewoontes. Ook heb ik al meegebeden naar Allah gister avond ;) Ik moest me reinigen en daarna doeken op hoofd en om mijn middel en dan achter de mannen mee doen aan het ritueel! Toen ik vanochtend uit bed kwam zei er ook iemand ' you didn't say your prayers this morning!' waarop ik antwoordde dat ik dat zeker wel gedaan had, terwijl ik lag te slapen ;)

X!

  • 17 Juli 2009 - 19:48

    Juul:

    Schatje, je komt nog als moslim terug...

  • 18 Juli 2009 - 08:33

    Tijn:

    Lotjeeeeeee, Obamakindje haha. Hoe tof om te lezen :) Ben blij dat je helemaal religieus bent nu, want een beetje steun van boven kon je wel gebruiken, jij heiden! Haha. Het klinkt alsof je echt een hele toffe tijd hebt daar!

    Groetjes vanuit Zuid-Afrika! X Tijn

  • 18 Juli 2009 - 08:45

    Tijn:

    BTW Lot, ik heb gisternacht een donkere jongen af moeten wijzen. Hij had weliswaar geen coltrui aan, maar zal ik hem doorsturen? ;)

  • 18 Juli 2009 - 13:46

    Mama:

    Hé Lot, een stofje als tafelkleed zoals je achtergrond van je blof in het blauw zou gaaf zijn! Kan je ook een lange broek van laten maken!!!! Kus

  • 18 Juli 2009 - 17:06

    Joer:

    Hey mop!
    Ben blij dat je nog heel bent;) Weinig slaap zo te horen, maar alles op z'n tijd he! Ik kom net terug van kamp met stage en het is alles meegevallen! Het was zelfs hartstikke leuk en gezellig!:D Ik ga nooit meer van te voren klagen! Hoe is het met de mannen gesteld daar? Zit er nog iets leuks voor je tussen? Ik ga op Texel vanavond weer op zoek naar iets leuks voor de zomer;) haha Dikke kus vanaf het tropische eiland;) Joer

  • 18 Juli 2009 - 19:21

    Lies:

    Heey zusje,

    Zo te horen is alles best goed daar :) Ben heeel blij voor je dat je wel een wc hebt ;) Wat schattig dat ze jullie Obama kindjes noemen :P en ik had op een of andere manier wel verwacht dat iedereen aardig zou zijn, vooral tegen jou :D

    Maandag ga ik al op vakantie, vind het zelf heel spannend XD Ik ga kijken of ik vanuit een internet café kan krabbelen oke

    Heeeeel veel plezier nog daar en groetjes aan je verblijf familie ;)

    xxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Juli 2009 - 09:39

    Lilo:

    Ohhh Obama's illegitimate child!! Geweldige avonturen schat! Lange broek heb je lijkt me niet nodig, maar mocht je door je stroopwafels heen zijn (omkoopmateriaal om langer te kunnen slapen) dan kunnen we die vast naar je toe doen komen!

    Kus!

  • 20 Juli 2009 - 18:39

    Laura:

    Lieve Lot,
    Wat een verhaal, geweldig! Maar ik had ook niet anders verwacht. Super dat de eerste dagen zijn bevallen. Ik blijf je volgen. Veel plezier! Kus Laura

  • 22 Juli 2009 - 21:19

    Ome Jeroen:

    Hoi meissie,
    Wat een waanzinnig avontuur beleef jij zeg!
    ik hoop alleen wel dat je niet terug komt als bin lotte!
    Supper stoer wat je aan het doen bent, echt heel gaaf.

    Kusjes van je ome en je tante.

  • 22 Juli 2009 - 21:30

    Esther:

    Hoi, Lot. Het eten is wel goed zo te lezen.
    (Heel belangrijk)
    Heb je al een beetje kleur gekregen?

    Laatst nog een waargebeurd verhaal gelezen over Afrika, dat mens had ook alleen maar vertraging met vervoer en dan niet een uurtje, maar heel veel uren. Meestal een lekke band en dan geen reserve band hebben. Dus maak je borst maar nat!
    Leuk trouwens zo'n site!
    Heel veel plezier verder en ik hou deze site in gaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Bam, ga ik weer!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 14473

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 24 Januari 2012

Peru

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

Oeganda met SOL

13 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Un petit mot de charlotte

Landen bezocht: