Olifanten, ziekte, en een hele interresante moskee - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu Olifanten, ziekte, en een hele interresante moskee - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu

Olifanten, ziekte, en een hele interresante moskee

Door: Lot

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Augustus 2009 | Ghana, Tamale

Dit is dan week even de weekelijkse update, het vorige verslag was een aparte sfeerbeleving op aanvraag. Ik ben nu toch bezig, dus krijgen jullie het ook!

Na het schrijven van mijn vorige berichtje was ik, net als jullie, toch wel erg benieuwd naar mijn jurk. Toen ik thuis kwam had mijn host sister hem opgehaald, en de andere vrijwilligers gingen even met me mee om me uit te lachen ;) Maar toen ik hem aan had waren we allemaal blij verrast, want de jurk was echt tof! Ik heb dan ook de Afrikaanse rondingen, dus misschien dat dat mee helpt maar ik was helemaal in mijn sas ;) Ook mijn nagemaakte linnen broek is een succes, zit heerlijk! Ga vandaag ook nog een jurkje en een rok laten maken, leuk leuk en kost geen drol!

Ik blij en gelukkig dus, maar heb hem uiteindelijk nooit aangehad :( Ben van donderdag op vrijdag goed ziek geworden van het eten die avond, ben ik bang, en heb de hele nacht en de hele vrijdag geslapen, en mijn lichaam leeg laten lopen van alle slechte bacterien. Geen bruiloft voor Lotje, maar ik hoorde wel van de anderen dat er niet veel aan was maar toch! Had me zo verheugd op mijn tripje.. :(

Maar goed, zondag hebben we weer forces gejoined want de rest kwam via Tamale naar Mole National Park waar we 3 daagjes heen zouden gaan. Ik zou de kaartjes regelen voor de bus ernaar toe (die moet je om 5 uur die ochtend ophalen om dan om 2 uur s middags te vertrekken) maar mijn host sister vond het geen fijn idee dat ik als blank meisje alleen daar zo vroeg naar toe zou gaan dus zou zij het wel ff voor me halen. Ik kom lekker uitgerust om 12 uur bij de bus station aan, heeft ze maar 1 kaartje gekocht i.p.v. 6! Ik in paniek, maar de jongens waren scherp en hebben even een trotro voor ons afgehuurd. Een busje waar ze normaal gesproken 16 Ghanezen in vervoeren, hadden wij nu met zijn 7en, was heel chill. Maar het busje was echt klaar voor de schrothoop! De deur en ramen konden niet dicht en bij elke hobbel (want we reden 7 uur over onverharde wegen in het regenseizoen) viel er weer een stuk bekleding of rubber van de auto, hahahah! Ben ook nog nooit zo smerig geweest van een autoritje ;) Het was wel een hele mooie rit en konden stoppen wanneer wij dat wilden dus dat was fijn. 2 x gestopt omdat de auto opeens andere geluiden ging maken, ging de chauffeur en Koen even met een hoofdzaklamp onder de auto liggen en reden we weer vrolijk verder. Rond 9 uur aangekomen in het park, gegeten en lekker met Renske (studiegenootje uit Middelburg!) biertje gedronken. Was heel fijn een bekend gezichtje te zien, was heel gezellig!

De rest van de dagen doorgebracht met olifanten flashen (foto's van maken van 10 meter afstand), een jeep safari houden waar Jan Jasper in gevecht was met een zwerm horzels, weg rennen van grijpgragen bavianen, en een extra rondje lopen om naar de kamer te komen omdat er 2 pumba's voor de deur lagen. Ook een tripje naar Larabanga gemaakt, waar de oudste moskee van Ghana is. Wat wel heel toevallig is aangezien het 5 km van het meest toeristische plek van Ghana af ligt.. de mensen waren erg onaardig en alleen uit op geld. We moesten 2 cedi betalen (1 euro) om de moskee te zien van buiten, want als niet Moslim mag je er natuurlijk niet in. We hebben gezellig ruzie gemaakt daar, hahahahahahah!

Daar ook voor het eerst een Kees ontmoet die er heel mooi uit zou zien in coltrui en een bril jongens! Hahahahhahaha! Maar je hebt niets te vrezen hoor Jeroen, de Afrikaanse cultuur kan ik me niet helemaal in vinden ;)

We hebben de 2e avond 3 zieken op een kamer van 4 gehad, ik was de enige die niet ziek was. Om de 15 min ging er iemand naar de wc en het water deed het niet dus konden de wc niet doorspoelen en de ventilator liet het ook afweten. En iemand had de kraan van de wasbak opengezet maar niet dichtgedraait, dus toen we s avonds weer terug kwamen in onze kamer stond de douche blank, hahahah! Top trip bij elkaar ;) En toen we klaagden werden we uitgemaakt als de 'wosrt customers ever! en als liars.. fijn!.
Woensdag om 4 uur s ochtends vertrokken (das de enige bus!) en daarna nog lekker in Tamale een nachtje in een hotel en zwembad doorgebracht voor we weer terug naar onze gezinnen gingen aangezien we moeier terug kwamen dan dat we gingen ;)

X!


  • 07 Augustus 2009 - 12:44

    Simone:

    bedankt voor je mooie sfeerimpressie!
    persoonlijk heb ik het idee dat als ik een weekend naar giethoorn ga ik al groots en meeslepend leef. ik ben een gezellig burgertrut geworden!
    maar nu ik lees dat je zo dicht bij olifanten geweest bent word ik eindelijk een beetje afgunstig!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt, xxmoon

  • 09 Augustus 2009 - 11:22

    Mama:

    Hoi Lotte, jullie toiletten zijn niet geweldig, ik kan je verzekeren, de onze (voetstappen, want de zitpotten zijn overbezet)laten ook te wensen over! Je zus moet elke dag moed verzamelen om zich te gaan douchen, die heeft dan ook geen lust om naar GHANA te gaan, vind ik als moeder fijn!! Nog veel plezier, geniet, tot over 2 weekjes kus mama

  • 09 Augustus 2009 - 12:54

    Lies:

    Heey ik heb ff de computer gekaapt van pappie. Ik mis je :( maar het is hier wel gezellig hoor, alleen et sanitair is om te huilen. xxx lies

  • 10 Augustus 2009 - 16:56

    Manon:

    Lotje!Wat een verhalen zeg! Klinkt allemaal om jaloers op te worden!
    xxx

  • 13 Augustus 2009 - 05:39

    Emily:

    Hej Lot!

    Ik ben net terug uit Mali en Burkina Faso..denk dat ik ongeveer tegelijk met jou in een park met olifanten zat :p Wat zijn die beesten vet hè! Ik heb trouwens nog aan je gedacht toen op de borden stond: Ghana 10 km. :D kus en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Bam, ga ik weer!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 14470

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 24 Januari 2012

Peru

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

Oeganda met SOL

13 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Un petit mot de charlotte

Landen bezocht: