Aanpassen en gaan met de banaan - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu Aanpassen en gaan met de banaan - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu

Aanpassen en gaan met de banaan

Door: Lot

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 November 2011 | Peru, Cuzco

Dag lieve allemaal, daar ben ik weer!

Het heeft even geduurd en ik heb mijn vrienden hier de oren van de kop gezeken dat ik toch ECHT eens een nieuwe blog moest schrijven. En hier issie dan!

Vorige keer schreef ik dat ik dat weekend allemaal leuke dingen ging doen, nou dat liep allemaal een beetje in de soep! Had me via de talenschool opgegeven voor een city tour en tour naar de sacred valley (allemaal inca ruines). De city tour was verschrikkelijk, liepen met 25 man achter een vent met een vlaggetje aan die aan het eind van de tour zei 'Bedankt, jullie hebben mijn avond eten betaald'. Wel mooi hoor, maar massa tourisme is toch niet echt mijn ding.

'Jullie hebben 20 minuten, en GO'

Zondag dacht ik al het moois in de omgeving te zien maar stond niet op de lijst en de bus was te vol, dus ook al was ik zondag om half 7 opgestaan ik moest de bus uit! Stond ik daar om kwart voor 9, hele dag voor me in de stad die ik beu was omdat het te touristisch en commercieel was. Dus even een uurtje boos geweest, en toen met een Belgisch meisje mooi ons voordeel gehaald uit alle luxe faciliteiten van de stad. Massage, pedicure, shoppen, en lekker Italiaans eten!

Afgelopen week werd al een stuk beter, ik accepteerde dat het commercieel en touristisch is en dat ik geen deel zal uitmaken van het gastgezin maar echt een gast ben. Ik ben de leuke kanten gaan zien. De hilarisch slechte musea die uitlopen in een ornitology conferentie (professionele vogelkiekers!!!), de chille barren en de goedkope drankjes die je er kan drinken, de goede feesten in de stad, de leuke mensen die net als ik meer authenticiteit verwachtte, en last but not least de toch echt wel heel mooie natuur waar door het allemaal zo touristisch is.
Ook de cursus gaat goed, al kom ik overal met engels en een glimlach (al ben ik daardoor toch wel bijna mee de fout ingegaan; een verhaal met 'mi casa' erin betekende toch iets anders dan ik dacht. Dacht dat ie aan het vertellen was over de inrichting van zijn huis ;) Gelukkig ken ik leuke meiden die een en ander voor me kunnen vertalen!). Ook hebben we de zwarte markt ontdekt waar je films voor 75 cent kunt kopen, en mijn gastgezin heeft een tv ruimte met 3 banken waar nooit iemand gebruik van maakt en wij dus inpikken :)

Vanavond ga ik weer salsa dansen en kroegen, en vrijdag op naar Machu Picchu (als je t niet weet, google 't)!!! Een 3 dagen trek, eerste dag mountainbiken (downhill), tweede dag ziplinen en wandelen en derde dag Machu Picchu en Wayna Picchu beklimmen; T word terror maar super mooi!

Hier een beknopt overzicht van Typisch Peru:
- Mensen willen met mij op de foto ipv andersom
- s avonds lopen er mensen over straat die in je oor fluisteren 'Coke, weed, XTC?'
- Ik kom er achter dat ik nog best goed Frans kan. Elke keer als ik Spaans probeer te spreken komt er Frans uit
- Ik heb al alpalca en ceviche gegeten. Cuy (cavia) staat nog op de planning: En ceviche is heerlijk, rauwe vis gegaard in limoensap en rode pepertjes
- Overal in het eten gaat koriander in, Blegh!
-Aardappel is een groente. Gemiddeld gerecht bestaat uit rijst, aardappel en kip.
- Docent gister, met respect in zijn ogen 'dus jij hebt wel eens dronken gefietst?'

X!

  • 23 November 2011 - 22:17

    Martijn:

    ALPACA!?! Eeeeeeeeeew. Ceviche, daar betaal je gerust €20 voor hierzo :D

    Lot het klinkt alsof je je goed vermaakt daarzo. Vind een uurtje boos zijn en daarna een pedicure etc. ondergaan ook echt iets voor jou ;) Oh, en ik vind dat je met je docent dronken moet gaan fietsen en dat er met su casa niets mis is hoor.

  • 24 November 2011 - 00:09

    Tabitha:

    Oooh Lot! Wat goed om een update van jouw kant te horen! Ik moet eigenlijk al lang in bed liggen, maar ik wilde dit nog wel even lezen ;)
    Goed dat je nu je draai hebt kunnen vinden! Toch wel gek dat het allemaal anders loopt dan je verwacht, maar ik vind je een topper hoe je jezelf zo aanpast. Klinkt desalniettemin supergaaf! Krijg er spontaan zin van om een salsa-dansje te wagen. Als jij weer in Nederland bent wil ik sowieso een keer naar een salsaparty met je :D
    Ben heel benieuwd hoe machu picchu is, die toch erheen al klink super (vooral het ziplinen, dat is tokkelen toch? Suuuuuuupergaaf!) Ga er maar op en top van genieten!

    Heel veel liefs,
    Tabitha

  • 24 November 2011 - 09:05

    Alana:

    Hahaha, geweldig verhaal weer Lot! Ook echt weer typisch jij ;). xx

  • 24 November 2011 - 09:29

    Giullitta:

    Ik heb eigenlijk ook wel respect voor je. Dronken fietsen? En je bleef rechtop?

    Heerlijk verhaal, schat!

  • 24 November 2011 - 13:06

    Linda:

    Geweldig Lottie! Blij dat JIJ erop aan hebt gedrongen dat je een blog MOEST schrijven :p en ik hartje dronken fietsen! :D Maar mis je gezelligheid hier wel. Sterkte met het terror tripje! xx

  • 24 November 2011 - 15:00

    Oma:

    hallo Lotte, fijn weer wat van je te horen. Je bent nogal lekker bezig hé met allerlei leuke dingen. Goed dat je de zonzijde ziet en leuke mensen om je heen. Hier alles ok. Nog veel plezier daar maar wees voorzichting. Dikke kus oma

  • 24 November 2011 - 21:57

    Manon:

    Maar Lot, dat je Frans spreekt kwamen we toch in Lloret al achter? ;)
    Leuk verhaal, ben heel benieuwd naar Machu Picchu! Veel plezier :D
    xxx

  • 24 November 2011 - 22:14

    Vader:

    Hoi Lot,
    Fijn dat het weer naar je zin hebt. Leuke Blog! Alleen dat van het dronken fietsen begrijp ik niet. Wanneer was dat dan?

    Nou meid, geniet van dit weekeinde. MP moet echt mooi zijn, net als de weg er heen.

    Dikke knuffel!
    Pap.

  • 25 November 2011 - 19:31

    Esther:

    Echt wat voor jou, op zondag vroeg op staan en uiteindelijk is dat voor niks. Moet er wel om lachten, ben blij dat ik daar niet bij was...hahaha... ;-)
    Ik hoop dat de trip naar Machu Picchu en die andere Picchu super mooi wordt met een gids die weet wat gidsen is. Lukt het om foto's op dit blog te plaatsen? Ben zeer benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Ik hoop snel weer een berichtje te kunnen lezen. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Bam, ga ik weer!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 14474

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 24 Januari 2012

Peru

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

Oeganda met SOL

13 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Un petit mot de charlotte

Landen bezocht: