Cusco; wereld van lokale en westerse invloeden - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu Cusco; wereld van lokale en westerse invloeden - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lotte Hoekstra - WaarBenJij.nu

Cusco; wereld van lokale en westerse invloeden

Door: Lot

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 November 2011 | Peru, Cuzco

Dag allemaal!

Hier weer een berichtje uit Cusco. Dit keer vanaf een azerty-toetsenbord dus ik vrees dat het aantal typo's nog meer zal groeien!

Ik zit hier nu een weekje, en begin een beetje in t ritme te komen. Maar ik zal bij het begin beginnen (en toch zo bondig mogelijk zijn, moeilijk!). Zaterdag na het vorige berichtje ben ik door Enrique (coördinator van de organisatie waarmee ik hier ben) mee de stad ingenomen. Ik keek er heel erg naar uit en het was prachtig! Het is voor mij niet met iets anders te vergelijken, maar zie veel zuid-europeaanse invloeden in de architectuur en in de geloofssymbolen. Het is hier enorm katholiek en dat is te zien ook! De Spanjaarden hebben goed hun stempel gedrukt op de inca cultuur, maar gelukkig waren de Inca's trots genoeg om hun heritage te beschermen. Het is een hele interessante mix in ieder geval :)

Ook is het heel kleurrijk, overal zie je felgekleurde stoffen (die de lokale bevolking ook zelf gebruikt) met felroze en geel en blauw daardoor ik alleen maar denk HEBBEN!! Maar heb me tot nu toe ingehouden :) Ook overal kraampjes langs de kant van de weg met drinken en hapjes. Plus dat de mensen allemaal met dikke winterjas rondlopen terwijl Ellen (meisje in gastgezin via de zelfde org die er al een tijdje zit) en ik met het grootste gemak met blote schouders en men birkies rond stappen.

In ieder geval de laatste 2 dagen. Op het begin van mijn stay ben ik gevloerd door de hoogteziekte: hoofdpijn, misselijk, trillerig, buikgriepje. Noem maar op! Wel dapper naar mijn eerste week lessen gelopen, zonder eten of drinken in maag (half uurtje berg op vanaf mijn gastgezin). Ik zit samen met een Bridget uit Wales op t zelfde niveau (absolute beginner; hahahaha!) en t is erg gezellig met haar, we zijn alle 2 niet echt bepaald natuurtalentjes; maar gelukkig is onze profesor erg geduldig. Gister wat met haar en een ander wezen drinken wat resulteerde in een bezoekje aan een salsa club met 2 super gezellige Belgische die voor 4 dagen bij de familie verblijven op doorreis en Cusco op hun duimpje kennen. Op zich al fantastisch al die blanken hun best zien doen met de heupen, maar mijn avond was compleet toen rond een uur of 11 de salsa muziek werd gewisseld voor hele foute RnB! Mijn party maatje kon dit net zo goed waarderen als ik dus hebben met de lokale cocktail achter de kiezen (Pisco Sour, lokale tequilla met rauw ei) keihard meegezongen met Beyoncé,Usher en al dat slechts. Needless to say was ons talent nog minder aanwezig vanochtend dan anders ;)

Van het weekend ga ik naar de sacred valley en Pisco wat erg mooi schijnt te zijn met een aantal van de talenschool, heb ik veel zin in! Op avontuur in mijn avontuur :)

Ik hou jullie op de hoogte!!

X!

PS. Foto's uploaden gaat moeilijk, dus hier publieke link naar FB die je ook kan zien zonder account als het goed is :)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150363776047916.350326.508112915&type=1&l=1c7bbe1089


  • 11 November 2011 - 06:53

    Alana:

    Haha, zo leuk allemaal!

  • 11 November 2011 - 07:16

    Pauline:

    Lottie dat klinkt heeeeeeerlijk!! Heel veel plezier deze week, en succes met die lessen! xxx

  • 11 November 2011 - 07:59

    Marlien:

    Klinkt super Charlotte! en wat betreft de taalcursus: kan jij!! succes!!

    Liefs

  • 11 November 2011 - 08:25

    Linda:

    Leuk, leuk, leuk Lottie!!! :) Blij dat je je weer wat beter voelt! Sterkte met het Spaans :p

  • 11 November 2011 - 09:02

    Eef:

    waaaaa! ik wilde jouw heupen wel ff zien hor tijdens het salsa'en! :)
    klinkt superrrrr allemaal..en gelukkig zijn er dus nog aardig wat mensen rond kerst daaro ;P

    geniet ervan lieve Lot!!
    XX

  • 11 November 2011 - 10:27

    Martijn:

    Eeeeeew, die cocktail klinkt echt heel vies! En jij kan echt wel goed bewegen met die heupen van je, Lot. Put them Peruvians to shame, zou ik zeggen :)

    Heeeeeeel veel plezier!

  • 11 November 2011 - 15:53

    Manon:

    Leuk verhaal Lot! Enjoy :)

  • 11 November 2011 - 21:27

    Tabitha:

    Hee lieve Lot!

    Wat leuk om weer geupdate te worden vanuit het land van de Inca's! Ben blij dat je weer over je aankomst reiskwaaltjes heen bent, want zo te zien ben je nu begonnen aan the real Peruvian life! Klinkt goed, met salsa en slechte RnB! Volgens mij ga je het wel naar je zin krijgen daar :D
    Succesos met Espanol! En doe de groeten aan de lama's! Heb je die eigenlijk al gezien?

    Liefs Tabitha

  • 12 November 2011 - 13:52

    Eva (Groen):

    Heey Lot,

    Klinkt echt gaaf:):) ik ga snel de foto's bekijken.

    Heel veel plezier, dikke kus

  • 12 November 2011 - 16:21

    Je Vader:

    Hoi Lot,

    Bedankt voor je blog. Het is wat!; Als jij gaat reizen heb je buikloop! Maar ik ben ervan overtuigd dat je veel plezier gaat beleven. Maar als je ergens werkelijk de cultuur wilt beleven dan moet je er langer zijn dan de gemiddelde toerist, juist om ook de gewone routine van het dagelijkse leven mee te maken. Niet allen maar avontuur!

    Geniet en houd contact. We denken aan je! Onze reiskanjer!

  • 13 November 2011 - 22:04

    Oma:

    Lieve Lotte, Leuk je reisverslag te lezen. Fijn dat je een goed gastgezin hebt getroffen en ik lees, dat je al weer veel leuks hebt beleefd lekken salsa dansen enz. Geniet van de tijd dat je daar bent. Hier alles o.k. Gisteren bij pa en ma mosselen gegeten. Lekker en gezellig. Lieverd veel plezier daar en tot de volgende keer. dikke kus Oma

  • 14 November 2011 - 10:54

    Nienke:

    ow dat klinkt super!!! zal ik je wat van mijn spaanse kennis jou kant op sturen? :) hahaha! dan komt het ZEKER goed. lol. kijk uit naar je volgende post! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Bam, ga ik weer!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 14481

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 24 Januari 2012

Peru

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

Oeganda met SOL

13 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Un petit mot de charlotte

Landen bezocht: